با ما در تماس باشید

آلیاژهای آلومینیوم سری ۵۰۰۰

مسیر های ارتباطی

دفتر مرکزی

آدرس: تهران، میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان مکران شمالی نبش کوچه گل، پلاک ۱، واحد ۶، طبقه سوم

به دنبال مناسب ترین محصول آلومینیوم یا خدمات آن هستید؟

ما در اینجا برای کمک به شما در انتخاب بهترین سری آلیاژ از محصولات آلومینیوم متناسب با نیاز شما، هستیم.

آلیاژ چیست؟  ( آلیاژهای آلومینیوم سری ۵۰۰۰ )

به ترکیب عناصر فلزی و (در مواردی هم) ادغام عناصر فلزی و نا فلز، آلیاژ گفته می شود. به عنوان نمونه از ترکیب فلز طلا و مس، طلای قرمز بدست آمده و همینطور با ترکیب فلز طلا با فلز نقره، طلایی با رنگ سفید به دست می آید. در دیگر فلزها هم آلیاژ همین معنی را می دهد. چون که ترکیب آن ها با دیگر نا فلزها، موجب تقویت خاصیت های فلز اصلی شده و این زمینه را برای ما فراهم می سازد تا در جهت مصارف دیگر از آن ها بهره مند شویم. ولی خب به صورت کلی یک آلیاژ (آلیاژهای آلومینیوم سری ۵۰۰۰ ) از خاصیت های فلزی همچون رسانایی الکتریکی، درخشندگی و شفافیت و همینطور چکش خواری برخوردار است.

معرفی آلیاژهای آلومینیوم سری ۵۰۰۰

منیزیوم و آلومینیوم دو عنصر اساسی آلیاژهای آلومینیوم سری ۵۰۰۰ هستند. این امکان فراهم است به کمک انجام مراحل تغییر شکل پلاستیک سرد، سخت بودن این گروه از آلیاژ های این فلز را بالا برد. آلیاژهای آلومینیوم سری ۵۰۰۰ از استحکام بسیار زیاد، مقاوم بودن در برابر خوردگی بالا، جوش پذیری عالی، مقاوم بودن در مقابل دما های خیلی پایین و یا دما هایی نزدیک به صفر مطلق، مقاومت عالی در فضا های مانند  SO2 ,HNO3 ,H2SO4 ,H3PO4، خاصیت نرمی و همین طور چگالی کم برخوردار است. آلیاژهای آلومینیوم سری ۵۰۰۰ در اتصالات الکتریکی، تولید قطعات موشک، ساخت مخزن هایی برای سوخت و همین طور مواد غذایی، تهیه بدنه کشتی و همین طور قایق ها و … کاربرد فراوانی دارد.

.

آلیاژهای آلومینیوم سری ۵۰۰۰

.

 

تقسیم بندی گروه های آلیاژی آلومینیوم

نخست بایست به آلیاژ های کارپذیر  (Wrought Alloys)اشاره کرد، که از توان انجام انواع و اقسام امور مکانیکی از جمله اکستروژن، نورد وفورج برخوردار است. و دوم آلیاژ های ریختگی (Casting Alloys)هستند. اما خود آلیاژهای کار پذیر به دو دسته تقسیم شده اند:

آلیاژهای عملیات حرارتی ناپذیر

این نوع از آلیاژها به وسیله ی فرایندحرارتی سخت نخواهند شدوفقط بایستی برای سخت شدن آن ها ازکار سرد استفاده کرد.

آلیاژهای عملیاتی حرارتی پذیر

این نوع از آلیاژها بر خلاف سری قبل، به کمک فرایندی مثل پیرسازی بصورت طبیعی و مصنوعی، مورد سخت شدن قرار می گیرند. و همانطور که می دانید استاندارد های دسته بندی فلز آلومینیوم در کشورهای گوناگون با یکدیگر تفاوت دارد.

آلیاژهای آلومینیوم سری ۵۰۰۰ چه کاربردی دارد؟

عنصر اصلی و اساسی آلیاژهای آلومینیوم سری ۵۰۰۰ منیزیوم است. به وسیله این آلیاژها می توان به ساخت ورق، وسایل منزل پرداخت و همینطور در مخازن تحت فشار و صنعت کشتی سازی آن ها را به کار گرفت. خوب است بدانید آلیاژهای آلومینیوم سری ۵۰۰۰ از قابلیت اجرایی عملیات حرارتی برخوردار نیست. ولی دارای مقاومت و استحکام بسیار خوبی بوده و از مقاومت فوق العاده ای در مقابل آب دریا برخوردار است.

از کاربرد های دیگر آلیاژهای آلومینیوم سری ۵۰۰۰ به کارگیری آنها در صنایع دریایی و ساختمانی، تولید سازه، پل های متحرک و بزرگ، تولید تانک هایی در جهت ذخیره مواد، وسایل نگهدارنده مواد مثلا در دماهای بسیار کم تا منفی ۲۷۰ درجه سانتی گراد و غیره است. همین طور از آلیاژ آلومینیوم ۵۰۰۵ در جهت ساخت لوازم آشپزی ، ساخت هادی‌های الکتریکی و … می توان استفاده کرد. از آلیاژ آلومینیوم ۵۰۵۰ معمولا در جهت ساخت لوله‌های مارپیچ بکار می گیرند. همچنین از آلیاژ آلومینیوم ۵۰۵۲ در تهیه لوله‌های هیدرولیک و همین طور ورق فلزکاری می توان استفاده نمود. و از آلیاژهای آلومینیوم ۵۰۸۳ و ۵۰۸۶ برای تجهیزات سرمازایی حمل و نقل و متعلقات موشک‌ها، کشتی، مخازن تحت فشار جوشکاری شده، برج‌های تلویزیونی و بسیاری از تجهیزات دیگر استفاده می شود. آلیاژهای آلومینیوم سری ۵۰۰۰، گرید ۵۱۵۴ برای درون محلول های نمکی، سازه‌های جوشکاری شده ،مخازن تحت فشار و غیره به کار گرفته می شود. آلیاژ آلومینیوم ۵۲۵۲ نیز در صنعت اتومبیل کاربرد بسیاری دارد. همین طور آلیاژ آلومینیوم ۵۲۵۴  در جهت تهیه مخازن نگهداری مواد شیمیایی و مخازن نگهداری پراکسید هیدروژن استفاده ی مفیدی دارد.

.

آلیاژهای آلومینیوم سری ۵۰۰۰

.

آلیاژهای آلومینیوم سری ۵۰۰۰ گرید ۵۴۵۴ بیشترین کاربردش در زمینه سازه‌های جوشکاری شده و تجهیزات دریایی و همین طور مخازن تحت فشار می باشد .آلیاژ آلومینیوم ۵۴۵۶ در حیطه سازه‌های جوشکاری شده که از مقاومت بسیاری هم برخوردار هستند و تجهیزات دریایی و به خصوص مخازن در جهت ذخیره مواد کاربرد بسیار دارد .از آلیاژ آلومینیوم ۵۶۵۲ در جهت تولید مخازنی برای نگهداری مواد شیمیایی و همین طور مخازن ذخیره پراکسید هیدروژن استفاده می شود. آلیاژهای آلومینیوم سری ۵۰۰۰ گرید ۵۶۵۷ برای تهیه ی قطعات آنودایز شده وهمین طور درست کردن گنبدهای تشکیل شده از سطح هندسی به کار گرفته می شود.

آلیاژ آلومینیوم گروه ۵

آلیاژ های آلومینیوم گروه پنج شامل آلیاژهای آلومینیوم سری ۵۰۰۰ بوده که عنصر اساسی وآلیاژی منیزیم و سپس منگنز می باشد. خوب است بدانید که این نوع آلیاژ از امکان جوشکاری عالی برخوردار بوده و در جاهای آبی و مرطوب از مقاومت فوق العاده ای برخوردار است. آلیاژهای آلومینیوم سری ۵۰۰۰ جزو آن دسته از آلیاژهای آلومینیوم کارپذیر قرار گرفته اند که امکان کرنش سختی فراوانی را دارا می باشند. همانطور که قبلا هم اشاره ای داشتیم این آلیاژها دارای خاصیت مقاومت در برابر خوردگی، چقرمگی بوده و امکان جوشکاری عالی و محکمی متوسطی را دارا است. آلیاژهای آلومینیوم سری ۵۰۰۰ در زمینه تجهیزات دریایی، مخازن وهمین طور صنعت اتومبیل کاربرد بسیار زیادی دارد.

ویژگی ها آلیاژهای آلومینیوم سری ۵۰۰۰

دراینجا بد نیست که کمی هم به خصوصیات و کاربرد های ورق های آلومینیومی سری ۵۰۰۰ بپردازیم:

♦  مواد سازنده ی اولیه این ورق های آلومینیوم عنصر منیزیم بوده و محتوای درون آن از ۳ الی ۵ درصد می باشد. در مواردی هم به آن آلیاژ آلومینیوم منیزیم هم گفته شده است. این ورق های آلیاژهای آلومینیوم سری ۵۰۰۰  از خاصیت چگالی پایینی بر خوردار بوده و دارای مقاومت کششی بسیار زیاد و همچنین کشیدگی می باشند.

.

آلیاژهای آلومینیوم سری ۵۰۰۰

.

 

کاربرد ورق آلومینیوم ۵۰۰۰

این ورق آلومینیوم در قیاس با سایر سری های همان منطقه، از وزن کمتری برخوردار بوده است. در نتیجه به علت سبک وزن بودن آن درساخت مخازن سوخت درون هواپیماها کاربرد ویژه ای دارد. این صنعت به شکل بسیار وسیعی مورد شناخت و استفاده قرار گرفته است. همچنین از این ورق آلومینیوم در ریخته گری و نورد بطور مستمر می توان به کار گرفت و آن را را نورد گرم کرد. در نهایت امکان استفاده از این اکسیداسیون و پردازش عمیق فراهم خواهد بود.

جمع بندی

همانطور که می دانید آلیاژهای آلومینیوم سری ۵۰۰۰ نیز مانند سایر گروه ها در میان سری آلیاژ ها از اهمیت و کاربردهای مفید و فراوانی برخوردار است. در مطالب فوق ما به تعریفی از خود آلیاژ، آلیاژهای آلومینیوم سری ۵۰۰۰، کاربرد ها، انواع، تقسیم بندی آنها و… پرداختیم. امیدواریم این توضیحات برای شما مفید بوده باشند.

بیشتر بخوانید :

شمش آلومینیوم

آلومینیوم دریایی

سوالات متداول

آلیاژهای آلومینیوم سری ۵۰۰۰ چیست؟

منیزیوم و آلومینیوم دو عنصر اساسی آلیاژهای آلومینیوم سری ۵۰۰۰ هستند. این امکان فراهم است به کمک انجام مراحل تغییر شکل پلاستیک سرد، سخت بودن این گروه از آلیاژ های این فلز را بالا برد. آلیاژهای آلومینیوم سری ۵۰۰۰ از استحکام بسیار زیاد، مقاوم بودن در برابر خوردگی بالا، جوش پذیری عالی، مقاوم بودن در مقابل دما های خیلی پایین و یا دما هایی نزدیک به صفر مطلق، مقاومت عالی در فضا های مانند SO2 ,HNO3 ,H2SO4 ,H3PO4، خاصیت نرمی و همین طور چگالی کم برخوردار است.

کاربرد آلیاژهای آلومینیوم سری ۵۰۰۰ چیست؟

از کاربرد های دیگر آلیاژهای آلومینیوم سری ۵۰۰۰ به کارگیری آنها در صنایع دریایی و ساختمانی، تولید سازه، پل های متحرک و بزرگ، تولید تانک هایی در جهت ذخیره مواد، وسایل نگهدارنده مواد مثلا در دماهای بسیار کم تا منفی ۲۷۰ درجه سانتی گراد و غیره است.

برای خرید محصولات آلومینیوم دریایی چه کاری باید انجام دهیم؟

برای خرید انواع محصولات آلیاژهای آلومینیوم سری ۵۰۰۰ فقط کافیست با شماره تماس ۰۲۱۲۲۹۸۱۰۹۸ شرکت عصر صنعت اشراق تماس گرفته و از مشاوره های خوب کارشناسان فنی مجموعه بهره مند شوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

ارتباط با ما

دفتر مرکزی

آدرس: تهران، میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان مکران شمالی نبش کوچه گل، پلاک ۱، واحد ۶، طبقه سوم

ارتباط با ما

دفتر غرب:

تهران، کیلومتر ۴ جادۀ قدیم تهران کرج

کارخانه:

تهران، شهرک صنعتی عباس‌آباد

ساعات کار:

شنبه تا چهار شنبه:        8:30 – 17:00

پنج شنبه :                    8:30 – 12:30

تمامی حقوق این سایت برای شرکت عصر صنعت اشراق محفوظ است.

0:00
0:00