با ما در تماس باشید

میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰

معرفی میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰

همانطور که همه ما می دانیم به یک میله از جنس فلز که درصدی قریب به ۹۰ تا ۹۵% آن از آلومینیوم تشکیل شده باشد میلگرد آلومینیومی گفته می شود. در واقع میلگرد های آلومینیومی نوعی از میله های فلزی بوده که از ترکیب آلیاژ آلومینیوم و همینطور سایر عناصر مثل روی، مس و سیلیسیوم تهیه می شوند. در جهت ارتقاء هر چه بیشتر بعضی از خصوصیات آن نظیر مقاومت در مقابل خوردگی و همینطور استحکام، عناصری مانند منگنز، منیزیم و غیره را به آن اضافه می نمایند. که به کمک افزودن این عناصر می توان به بهبود خواص مکانیکی آن پرداخت. مقدار این ترکیب با توجه به کاربرد و استفاده آنها در صنایع گوناگون نیز قابل تغییر است. یکی از این نوع میلگردها، میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰ است.

میلگرد آلیاژ آلومینیوم سری ۷۰۰۰

یکی از این نوع میلگردها، میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰ بوده که به طور معمول عملیات ترمو مکانیکی توسط این نوع آلیاژ صورت می پذیرد. در صنایع گوناگونی همچون صنایع دریایی ، نظامی ، فضایی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند و از دیگر مصارف آن ها می توان به امکان پوشش دهی سقف ها، تولید قطعات ماشین آلات، ساخت ماشین ها، تولید مخازن فاقد زنگ و غیره اشاره کرد. میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰ به علت برخورداری از مقاومت فراوان و دوام زیادی که دارند در صنعت خیلی به کار گرفته می شوند. همچنین بطور کلی میلگرد آلومینیوم در ابعاد گوناگون با طول و پهنای متنوعی تولید می شوند که این قطراز ۵ میلی متر تا ۲۵ میلی متر متغیر است. همینطور در طول های خیلی زیاد نیز از امکان تولید شدن برخوردار هستند. به ویژه میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰ در مقابل خستگی از مقاومت بسیاری برخوردار هستند.

.

مشخصات فنی میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰

بطور معمول میلگردهای آلومینیومی با این ویژگی ها یعنی طول سه متر، قطر ۸ الی ۵۲۰ میلی‌متر و همینطور سطح مقطع بصورت گرد برای انواع میلگردهای آلومینیومی در کارخانه های کشور ساخته می شوند. از لحاظ آلیاژ هایی که در میلگردهای آلومینیومی بکار برده شده آنها را در سری و همچنین گروه های گوناگونی مانند میلگردهای آلیاژی سری ۴۰۰۰ و ۳۰۰۰، میلگردهای آلیاژی سری ۵۰۰۰ و ۶۰۰۰ و همینطور میلگردهای آلیاژی سری ۶۰۰۰ و میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰ و در آخر ۸۰۰۰ دسته بندی کرده اند. میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰ در قیاس با دیگر گروه ها دارای مقاومت بسیار بالا و استحکام عالی بوده به ویژه در مقابل سرما می باشد. همچنین میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰  نسبت به دیگر سری ها از امکان شکل‌پذیری و همینطور فرم گیری فوق العاده ای برخوردار هستند.

مزایای میلگرد آلومینیوم سری ۷۰۰۰

برخوردار بودن میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰ از استحکام بسیار بالا: خود فلز آلومینیوم به تنهایی در مقابل فشار و بار فراوان ازمقاومت و دوام خیلی چشمگیری برخوردار نمی باشد. ولی در هنگامی که این فلز با سایر عناصر ترکیب می‌شود این استحکام و مقاومت بسیار افزایش پیدا خواهد کرد. به طوری که قادر است مقاومت و ایستادگی هم مانند فولاد را از خود نشان دهد.
برخورداری از خاصیت مقاوم بودن در مقابل گرمای فراوان: میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰ قادر بوده است دماهای بیشتر از ۲۰۰ تا ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد را به شکل بسیار خوبی تحمل نماید.
از خاصیت سبک بودن برخوردار بوده و در مقابل خوردگی هم تاحدی مقاوم است.
میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰ رسانای مناسبی در جهت گرما و الکتریسیته است.
از قابلیت ماشین‌کاری برخوردار است.
دارای جوش‌پذیری بالا می باشد.

.

میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰

کاربرد میلگردهای آلومینیومی سری۷۰۰۰

میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰ به علت برخورداری از ویژگی خوش تراش بودن آن در جهت ساخت قطعات فراوانی مناسب است. میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰ در جهت اتصال جوشکاری انتخاب درستی نمی باشد چون که بطور معمول این نوع آلیاژ ۷۰۰۰ در برابر جوش کاری از مقاومت کم تری برخوردار می باشد. در جهت این کار به جای آن می شود از پرچ کردن و یا چسباندن به کار گرفت. این نوع از ترکیب آلیاژ در میان میلگردها اغلب در صنایع نظامی در جهت تولید اسلحه و همینطور ماشین های نظامی مورد استفاده قرار می گیرد. میان این سری از آلیاژها، الیاژ ۷۰۷۵ از پر کاربرد ترین میلگرد های آلومینیوم آلیاژ بوده که در همین سری قرار دارد، که در میان آلیاژشان به کمک عملیات حرارتی خاصیت های فراوانی را عاید آن ها می  نماید.

قیمت میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰

قیمت میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰ و بطور کلی انواع میلگردها در سری ها و گروه های مختلف میان بازار جهانی به سایز و نوع کاملا دقیق آن ها که متنوع و متغیراست بستگی دارد. شما می توانید جهت استعلام قیمت روز میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰ و خرید آلومینیوم با شرکت عصر صنعت اشراق به شماره تماس ۰۲۱۲۲۹۸۱۰۹۸ در ساعات اداری، تماس حاصل نمایید.

حال به بیان یک سری از کاربردهای میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰  به صورت مختصر و موردی می پردازیم:
به علت مقاومت میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰ در مقابل پوسیدگی و برخورداری از مقاومت بالا در ساخت قطعات خودرو و همینطور هواپیما و دیگر وسایل همچون کشتی، دوچرخه و قایق کاربرد دارد.
تولید قطعات ماشین‌آلات گوناگون
کاربردش در تولید سقف‌های کاذب، قرنیزها، پوشش سقف‌ها وبه طور کلی درصنعت ساخت‌وساز
تولید مخزن هایی با قابلیت ضد زنگ بودن
به دلیل رسانا بودن میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰ در مقابل گرما در زمینه رادیاتور سازی نیز کاربرد فراوان دارد
کاربردش در ساخت اسلحه
کاربردش در تولید کپسول غواصی
کاربرد آن در صنایع غذایی در جهت تولید قوطی های کنسرو و همچنین قوطی های ویژه…

در کشورهای نظیر انگلیس و ژاپن و همینطور آمریکا که بسیار در معرض بالاهایی طبیعی هستند از میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰ استفاده های مفیدی می شود.

کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰

میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰ و به طور کلی میلگردهای آلومینیومی که در درون کشور مورد ساخت قرار می گیرند بر اساس استاندارهای سایر کشورهای اروپایی و ژاپن تولید می شوند. در ایران ذوب‌آهن، فولاد ناب تبریز و همینطور مجتمع فولاد الیگودرز بعضی از اسامی تولید کنندگان این نوع از میلگردها درون کشور هستند.

جمع بندی

بطور کلی  بعد از آهن و فولاد آلومینیم در رده دوم بازار جهانی قرار گرفته است. پیشرفت و ارتقاء صنعت آلومینیوم وابسته به خواص گوناگون بوده و مختص به خود این فلز است. ما در این مطالب به بیان توضیحاتی در خصوص میلگرد الومینیوم و به خصوص میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰ برای شما عزیزان پرداختیم و همچنین راجع به کاربردها، مزایا، کارخانه های تولید کننده، چگونگی قیمت میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰ ، مشخصات فنی و… اشاره هایی داشتیم. امیدواریم این مقاله در جهت ارتقاء آگاهی شما درباره میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰ موثر و مفید واقع شده باشد.

بیشتر بخوانید : 

نبشی آلومینیوم

میلگرد آلومینیوم 7075

قیمت میلگرد آلومینیوم ۶۰۶۱

میلگرد آلومینیوم آلیاژی 7075

معرفی آلومینیوم آلیاژ 7075

معرفی آلومینیوم آلیاژ 7175

سوالات متداول

میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰ چیست؟ و کاربرد آن

یکی از این نوع میلگردها، میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰ بوده که به طور معمول عملیات ترمو مکانیکی توسط این نوع آلیاژ صورت می پذیرد. در صنایع گوناگونی همچون صنایع دریایی ، نظامی ، فضایی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند و از دیگر مصارف آن ها می توان به امکان پوشش دهی سقف ها، تولید قطعات ماشین آلات، ساخت ماشین ها، تولید مخازن فاقد زنگ و غیره اشاره کرد. میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰ به علت برخورداری از مقاومت فراوان و دوام زیادی که دارند در صنعت خیلی به کار گرفته می شوند.

برای خرید میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰ چه کاری باید انجام دهیم؟

برای خرید انواع محصولات میلگرد آلومینیوم ۷۰۰۰ فقط کافیست با شماره تماس ۰۲۱۲۲۹۸۱۰۹۸ شرکت عصر صنعت اشراق تماس گرفته و از مشاوره های خوب کارشناسان فنی مجموعه بهره مند شوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

ارتباط با ما

دفتر مرکزی

آدرس: تهران، میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان مکران شمالی نبش کوچه گل، پلاک ۱، واحد ۶، طبقه سوم

ارتباط با ما

دفتر غرب:

تهران، کیلومتر ۴ جادۀ قدیم تهران کرج

کارخانه:

تهران، شهرک صنعتی عباس‌آباد

ساعات کار:

شنبه تا چهار شنبه:        8:30 – 17:00

پنج شنبه :                    8:30 – 12:30

تمامی حقوق این سایت برای شرکت عصر صنعت اشراق محفوظ است.

0:00
0:00