با ما در تماس باشید

بیلت آلومینیوم چیست؟ | عصر صنعت اشراق

بیلت آلومینیوم چیست؟
کارشناس عصر صنعت اشراق
21 سپتامبر 2021
مقالات
1361 بازدید

معرفی بیلت آلومینیوم

یکی از پرکاربرد ترین فلرات در سطح دنیا آلومینیوم است، علت آن هم این است که دارای ویژگی های خاصی مانند انعطاف پذیری، وزن سبک، استحکام، درخشندگی و… است. فلز آلومینیوم به هیچ عنوان زنگ نمی زند و مقاومت بالای در برابر خوردگی دارد که این مقاومت را می توان با استفاده از رنگ های پودری بیشتر کرد. و یکی از خاصیت های آلومینیوم خاصیت کم چگالی بودن آن است. در ادامه به معرفی بیلت آلومینیوم می پردازیم.

عوامل موثر در قیمت بیلت آلومینیوم ها

 – نوع الیاژی که در شمش به کار رفته است

 – ضخامت ان

 – وزن ان

 – مقاومت به خوردگی

 – اندازه و ابعادی که ساخته شده

 

 

بیلت آلومینیوم چیست؟

 

تعریف بیلت آلومینیوم

بیلت آلومینیوم ، یک نوع شمش آلومینیومی است که بیشتر در صنایع اکستروژن کاربرد دارند بیلت آلومینیوم جز محصولات نیمه ساخته ریخته گری آلومینیوم محسوب می شود. بیلت آلومینیوم طبق نظر و سفارش مشتری در انواع الیاژ ها طبق استاندارد های بین المللی و در اندازه های مختلف ساخته می شود. فرایند ریخته گری پیوسته یک روش است که امروز برای تولید بیلت های اکستروژن آلومینیوم از ان استفاده می شود در این روش آلومینیوم ذوب شده در قالب اب گرد که عمق کمی دارد ریخته می شود این قالب ها معمولا سطحی گرد دارند که به هنگام شروع انجماد مواد ذوب شده در قسمت زیرین قالب با سرعت مناسب شروع به پایین رفتن می کند در روی سطح تازه منجمد شده بیلت آلومینیوم در حالت خروج از قالب آب پاشیده می شود. بیلت های متفاوت به اندازه قالب های مختلفی نیازمند هستند.

انواع بیلت آلومینیوم

 – بیلت استاندارد

 – بیلت وارداتی

 – بیلت دی سی

 – بیلت ذوب مجدد یا تبدیلی

روش ریخته گری دی سی نسبت به دیگر روش ها چه مزایایی دارد؟

 – جدای سازی فازی در این روش به صورت حداقلی صورت می گیرد.

 – این روش توانایی بیلت های بزرگ را دارد.

 – مقدار ترک کم در آلیاژ های پر استحکام.

 – برای جلوگیری از بروز مشکلات انتقال مواد ذوب شده به صورت یک نواخت و ارام در دمای پایین صورت می گیرید.

 

بیلت آلومینیوم چیست؟

 

 

روش دی سی برای تولید بیلت آلومینیوم و مزایای ان

در روش دی سی بعد از اینکه فلزات در قالب مورد نظر قرار گرفتند و شکل اولیه انها مشخص شد به آرامی و تحت شرایط خاصی سرد می شوند. این روش برای فلزاتی با عمق کم بیشتر مناسب است. در این روش وقتی لایه زیرین فلز سرد و سخت شد کم کم از قاب جدا می شود در مرحله بعد رو سطح رویی آب ریخته می شود تا عملیات انجماد با کیفیت بالا و سریع انجام شود حالا در این جا مزایایی این روش را بیان می کنیم:

 – جدا شدن سریع فلز از قالب

 – تولید کردن بیلت هایی با اندازه های مختلف

 – کاهش دادن زیاد میزان ترک روی آلیاژ ها یا درون انها

 – استفاده کردن از دمای پایین برای تولید بیلت آلومینیوم

 – عملیات به صورت منظم و یک نواخت بدونه ریسک و خطر اضافه صورت می گیرد.

متغیر های ریخته گری بیلت المینیوم چیست؟

در زیر متغیر های ریخته گری بیلت آلومینیوم را توضیح می دهیم:

 – دمای ریخت چگونه باشد؟ برای جلوگیری از جمع شدن گاز و تشکیل اکسید باید دمای فلز مذاب تا حد ممکن پایین باشد. تحقیقات نشان داده که خواص مکانیکی بیلت های کوئنچ شده در آب بسیار بالاتر از بیلت سرد شده در هوا است.

 – سرعت ریخته گری چقدر باشد؟ کاهش سرعت سرد کردن باعث افزایش رسوب در محلول جامد می شود و از طرفی سرد کردن سریع نتایج برعکسی نشان می دهد.

 – نوع قالب چگونه باشد؟ نوع مواد نوع قالب را مشخص می کند تشخیص قالب نیازمند دانستن پارامترهایی مثل براقیت مناسب، قابلیت ماشین، کاری و حراراتی است.

 – سرعت جریان اب چقدر باشد؟ در طی ریخته گری دما و سرعت جریان اب باید جوری تنظیم شود که آب تمام سطح آلومینیوم را خیس کرده و به صورت آبشاری روی سطح آن جریان پیدا کند، نباید گذاشت آب روی سطح آلومینیوم جهش پیدا کند.

 

 

بیلت آلومینیوم چیست؟

 

سه مرحله همگن سازی بیلت آلومینیوم :

همگن سازی بیلت ها شامل سه مرحله است که عبارتند از: حرارت دادن به بیلت آلومینیوم با سرعت مشخص، قرار دادن در یک دمای مناسب برای یک مدت معین و سرد کردن آن با سرعتی مناسب، در دوره همگن سازی. بیلت ها در یک دوره زمانی مشخص در دمای بالا نگهداری می شوند به همین دلیل نفوذ افزایش داشته و شیب ها کاهش می یابد به این دلیل عامل کنترل کننده در همگن سازی یک الیاژه نفوذ پذیری عناصر الیاژی موجود در دمای همگن سازی است. هر چه دمای همگن سازی بالاتر باشد باعث می شود همگن سازی بیلت آلومینیوم سریع تر و از نظر صنعتی موثرتر باشد.

 

بیشتر بخوانید : 

نبشی آلومینیوم

پروفیل آلومینیوم

سوالات متداول

بیلت آلومینیوم چیست؟

بیلت آلومینیوم ، یک نوع شمش آلومینیومی است که بیشتر در صنایع اکستروژن کاربرد دارند بیلت آلومینیوم جز محصولات نیمه ساخته ریخته گری آلومینیوم محسوب می شود. بیلت آلومینیوم طبق نظر و سفارش مشتری در انواع الیاژ ها طبق استاندارد های بین المللی و در اندازه های مختلف ساخته می شود.

برای خرید محصولات بیلت آلومینیوم چه کاری باید انجام دهیم؟

برای خرید انواع محصولات بیلت آلومینیوم فقط کافیست با شماره تماس ۰۲۱۲۲۹۸۱۰۹۸ شرکت عصر صنعت اشراق تماس گرفته و از مشاوره های خوب کارشناسان فنی مجموعه بهره مند شوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

_____

نظرات مشتریان

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما

دفتر مرکزی

آدرس: تهران، میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان مکران شمالی نبش کوچه گل، پلاک ۱، واحد ۶، طبقه سوم

ارتباط با ما

دفتر غرب:

تهران، کیلومتر ۴ جادۀ قدیم تهران کرج

کارخانه:

تهران، شهرک صنعتی عباس‌آباد

ساعات کار:

شنبه تا چهار شنبه:        8:30 – 17:00

پنج شنبه :                    8:30 – 12:30

تمامی حقوق این سایت برای شرکت عصر صنعت اشراق محفوظ است.

0:00
0:00