با ما در تماس باشید

معرفی خواص و کاربرد آلومینیوم آلیاژ ۷۱۷۵ - عصر صنعت اشراق

معرفی خواص و کاربرد آلومینیوم آلیاژ ۷۱۷۵
کارشناس عصر صنعت اشراق
2 ژانویه 2022
مقالات
630 بازدید

خواص و کاربرد آلومینیوم آلیاژ ۷۱۷۵

ورق آلومینیوم یکی از پرکاربردترین فلزات مورد استفاده در صنعت است. این فلز دارای آلیاژهای مختلفی در صنعت است که هرکدام خواص و کاربرد متفاوتی دارند. آلومینیوم آلیاژ ۷۱۷۵ یکی از آلیاژهای تولیدی است که از مقاومت بسیار زیادی در در برابر خوردگی و همچنین هدایت الکتریکی زیاد برخوردار است.

شرکت عصر صنعت اشراق یکی از بهترین تولیدکنندگان انواع آلیاژ آلومینیوم و آلیاژ آلومینیوم ۷۱۷۵ است که این محصولات بسیار باکیفیت و قابل رقابت با  نمونه های خارجی هستند.

در این مقاله سعی داریم به بررسی خواص فیزیکی و شیمیایی آلومینیوم آلیاژ ۷۱۷۵ و کاربردهای آن بپردازیم.

معرفی فلز آلومینیوم و ورق آلومینیومی

آلومینیوم یک از فلزات سبک، نرم و انعطاف پذیر است که به دلیل داشتن ویژگی هایی چون قابلیت ماشین کاری بالا، فرم پذیری و مقاومت در برابر خوردگی، محبوبیت و کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد. این فلز پرکاربرد بصورت ورق های آلومینیومی و به صورت آلیاژهای مختلفی تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرد. ورق آلومینیوم  آلیاژی به طور معمول در هشت گروه قرار می گیرند که هر گروه با توجه به عدد اول سمت چپ آن شناخته می شود.گروه آلیاژی ۱۰۰۰ به عنوان پرمصرف ترین گروه آلیاژی شناخته می شوند که مهم ترین ویژگی آن آبکاری بسیار مناسب و کارپذیری زیاد آن است. آلیاژهای سری ۵۰۰۰ دارای قابلیت جوشکاری بالا و مقاومت زیاد در برابر خوردگی است. گروه آلیاژی ۶۰۰۰ در قالب سازی و تراشکاری کاربرد فراوانی دارد و گروه ۲۰۰۰ و ۷۰۰۰ نیز از سخت ترین گروه های آلیاژی هستند که دارای مقاومت بسیار بالا و مشابه فولاد می باشند. این آلیاژها در اشکال مختلفی مانند ورق آلومینیوم، مفتول، میلگرد، لوله آلومینیوم ، فویل و محصولات اکستروژن شکل دهی می شوند.

 

معرفی خواص و کاربرد آلومینیوم آلیاژ ۷۱۷۵

 

انواع ورق های آلومینیومی

ورق های آلومینیومی به طور کلی به دو گروه آلیاژهای کارپذیر و آلیاژهای ریختگی تقسیم می شوند. محصولات کارپذیر بسیار بیشتر از محصولات ریختگی هستند. آلیاژهای کارپذیر به سری های ۱۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تقسیم بندی می شوند. یکی از مهم ترین آلیاژهای کارپذیر می توان به آلیاژ ۷۱۷۵ اشاره کرد که از مقاومت کششی بالایی برخوردار می باشد. ورق های آلومینیومی در ضخامت های مختلفی ساخته می شوند و معمولا دارای ضخامتی بیشتر از فویل و کمتر از شش میلی متر هستند. ورق های آلومینیومی که ضخامتی بیش از ۶ میلی متر داشته باشند، صفحه آلومینیومی نامیده می شوند. ورق های آلومینیومی بسیار سبک بوده و وزنی معادل یک سوم ورق فولادی را دارا هستند که این ویژگی باعث استفاده آن ها در صنعت هواپیماسازی می شود.

ورق آلومینیومی آلیاژ ۷۱۷۵

ورق آلومینیومی آلیاژ ۷۱۷۵ از آلیاژهای سری ۷۰۰۰ است که دارای مقاومت و سختی بسیار بالایی است. آلیاژ۷۱۷۵ نسبت به وزن کمی که دارد، دارای استحکام و مقاومت بالایی است و این ویژگی باعث شده تا از این ورق آلومینیومی کاربرد وسیعی در صنعت داشته باشد. این آلیاژ در دماهای بسیار پایین مقاومت زیادی دارد و بهتر است برای افزایش سختی و استحکام آن عملیات حرارتی روی آن انجام شود.

نحوه ساخت و عملیات حرارتی ورق آلومینیوم آلیاژ ۷۱۷۵

ویژگی های منحصر بفرد آلیاژ ۷۱۷۵ باعث تقاضای زیاد این آلیاژ در بسیاری از صنایع به ویژه صنعت هواپیماسازی شده است. این آلیاژ با استفاده از بروزترین تکنولوژی روز دنیا و با انجام تست های دقیق و مهندسی شده ساخته می شوند. دمای آنیلینگ برای این آلیاژ ۴۱۳ درجه سانتی گراد بوده و دمای انحلال سازی آن ۵۱۶ درجه سانتی گراد است. بهتر است آلیاژ ۷۱۷۵ ابتدا تا دمای ۴۸۵-۴۷۷ درجه سانتی گراد سرد شود و پس از آن کوئنج شود. دمای مناسب جهت پیرسازی آلیاژ ۷۱۷۵ به طور معمول ۱۷۷-۱۲۱ درجه سانتی گراد می باشد.

قابلیت جوشکاری و ماشین کاری ورق آلومینیوم آلیاژ ۷۱۷۵

قابلیت ماشین کاری آلیاژ ۷۱۷۵ بسیار بالا است و به راحتی می توان از این آلیاژ در ساخت قطعات آلومینیومی استفاده کرد. در رابطه با عملیات جوشکاری باید گفت آلیاژ ۷۱۷۵ قابلیت جوشکاری مناسبی دارد و برای این آلیاژ جوشکاری مقاومتی توصیه می شود. اما بطور کلی انجام جوشکاری برای آلیاژ ۷۱۷۵ می تواند از مقاومت این آلیاژ در برابر خوردگی کم کند.

ترکیبات بکار رفته در ورق آلومینیوم آلیاژ ۷۱۷۵

در آلیاژ ۷۱۷۵ برای بالا بردم میزان مقاومت و سختی علاوه بر آلومینیوم از دیگر عناصر فلزی مانند آهن، مس، منگنز، منیزیوم، سیلیکون، روی، کروم و.. استفاده می شود. کاربرد و اندازه دقیق این عناصر بسیار مهم است و باید در مقادیر دقیق و درست استفاده شوند. استفاده از این عناصر باعث بهبود و تقویت استحکام و مقاومت فلز آلومینیوم می شود. همچنین باعث بهبود قابلیت ماشین کاری و افزایش میزان رسانا بودن آلیاژ ۷۱۷۵ می شود.

 

معرفی خواص و کاربرد آلومینیوم آلیاژ ۷۱۷۵

 

ویژگی های مهم ورق آلومینیوم آلیاژ ۷۱۷۵

ورق آلومینیوم آلیاژ ۷۱۷۵ دارای خواص و ویژگی های فراوانی است که باعث بهبود عملکرد این آلیاژ در برابر خوردگی و کاربرد فراوان آن در صنعت شود. برخی از مهم ترین ویژگی های آلیاژ ۷۱۷۵ به شرح زیر می باشد:

 – وزن کم و سبک بودن ( دارای وزن تقریبی یک سوم فولاد)

 – کارپذیری بالا، فرم پذیری آسان

 – قابلیت جوشکاری و ماشینکاری راحت

 – مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی

 – ترکیبات غیرسمی برای تماس با مواد غذایی

 – غیر مغناطیسی بودن

 – دارای خاصیت رسانایی دمایی و الکتریکی بسیار زیاد

 – عملکرد مناسب در دماهای بسیار پایین

 – دارای استحکام کششی

 – مقاومت بالا در برابر پوسته پوسته شدن و ترک خوردگی

 – مقاومت به خستگی

کاربرد ورق آلومینیوم آلیاژ ۷۱۷۵

با توجه به خواص فیزیکی و شیمیایی آلیاژ ۷۱۷۵، از این آلیاژ در بسیاری از صنایع مهم استفاده می شود.در ادامه برخی از کاربردهای آلیاژ ۷۱۷۵ را بیان می کنیم:

 – استفاده در صنایع هوافضا، هواپیماسازی و ساخت قطعات آن با عنوان آلومینیوم دریایی

 – استفاده در صنایع خودروسازی و حمل و نقل

 – استفاده در ساخت و ساز و سقف ساختمان ها

 – ساخت ظروف

 – کاربرد در ساخت مخازن

 – ساخت انواع پلاک خودرو و تابلوهای جاده ای

 – استفاده در صنایع غذایی و ساخت تجهیزات آن

خرید ورق آلومینیوم آلیاژ ۷۱۷۵ از شرکت عصر صنعت اشراق

شرکت عصر صنعت اشراق یکی از شرکت های پیشگام در عرصه صنعت آلومینیوم کشور است و با تولید و عرضه انواع آلیاژهای آلومینیوم از جمله سری های ۲۰۰۰، ۵۰۰۰، ۶۰۰۰ و ۷۰۰۰ توانسته است در مدت کوتاهی گامی بلند در عرصه پیشرفت صنایع آلومینیوم کشور بردارد. این شرکت معتبر توانسته است باکیفیت ترین ورق های آلومینیوم را با مناسب ترین قیمت روز آلومینیوم به خریداران عرضه کند.

جهت خرید آلیاژ ۷۱۷۵ و یا مشاهده انواع محصولات تولید شده توسط این شرکت می توانید با شماره های مجموعه تماس گرفته و از مشاوره های خوب کارشناسان فنی ما بهره مند شوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

_____

نظرات مشتریان

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما

دفتر مرکزی

آدرس: تهران، میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان مکران شمالی نبش کوچه گل، پلاک ۱، واحد ۶، طبقه سوم

ارتباط با ما

دفتر غرب:

تهران، کیلومتر ۴ جادۀ قدیم تهران کرج

کارخانه:

تهران، شهرک صنعتی عباس‌آباد

ساعات کار:

شنبه تا چهار شنبه:        8:30 – 17:00

پنج شنبه :                    8:30 – 12:30

تمامی حقوق این سایت برای شرکت عصر صنعت اشراق محفوظ است.

0:00
0:00