با ما در تماس باشید

تفاوت آلومینیوم خشک و نرم در چیست؟ - عصر صنعت اشراق

تفاوت آلومینیوم خشک و نرم در چیست؟
کارشناس عصر صنعت اشراق
22 سپتامبر 2021
مقالات
8079 بازدید

تفاوت آلومینیوم خشک و نرم

اگر در زمینه خرید و فروش ضایعات آلومینیوم فعالیت می کنید، خواندن این مقاله به شما توصیه می شود. ممکن است برای شما هم در حین خرید و یا فروش آلومینیوم این سوال ایجاد شده باشد که تفاوت آلومینیوم خشک و نرم در چیست؟ برای یافتن پاسخ سوال خود تا پایان این مقاله با ما همرا باشید. پس از اتمام مطالعه این مقاله، شما با آلومینیوم خشک و نرم آشنا شده و می توانید به راحتی این دو را از هم تفکیک کنید.

مقدمه ای بر شناخت آلومینیوم و تشخیص تفاوت آلومینیوم نرم و خشک

آلومینیوم از عناصر پوسته زمین است که میزان ۱۸ درصد از ترکیبات پوسته را تشکیل می دهد. این عنصر خاصیت فلزی دارد و در حالت خالص، فلزی بسیار نرم، ضعیف و نقره ای رنگ بوده و از خاصیت شکل پذیری فراوانی برخوردار است. با ترکیب کردن فلزات دیگری چون مس، منگنز، منیزیوم و . . . می توان استحکام لازم را به آلومینیوم بخشید. امروزه از آلومینیوم به فراوانی در صنایع و ساختمان سازی استفاده می شود. این فلز پس از آهن کاربردی ترین فلز است. از جمله عواملی که منجر به محبوبیت این فلز منحصر به فرد شده است می توان به پایین تر بودن قیمت نسبی آن نسبت به فلزات غیر آهنی دیگر، استحکام آلومینیوم، ضد زنگ و مقاومت نسبت به خوردگی اشاره کرد.

 

 

تفاوت آلومینیوم خشک و نرم در چیست؟

 

ضایعات آلومینیوم

آلومینیوم یک محصول اقتصادی بوده و می تواند مجدد وارد چرخه بازیافت شود. مصنوعات آلومینیومی به دو دسته آلومینیوم نرم و آلومینیوم خشک تقسیم می شوند.

آلومینیوم نرم به آن دسته از مصنوعات آلومینیومی گفته می شود که نیاز به مقاومت بسیار در برابر فشار، دما، ضربه و . . . ندارند. مثال هایی از ضایعات آلومینیوم نرم برای آشنایی بیشتر شما در پایین ذکر می کنیم:

 – ضایعات حاصل از بسته بندی ظروف مانند قوطی های نوشیدنی ها و یا فویل های مخصوص بسته بندی مواد غذایی

 – ضایعات ظروف آشپزخانه و قابلمه ها

 – ضایعات سیم های آلومینیومی بدون روکش

 – پروفیل و شاخه ها

 – و . . .

آلومینیوم خشک به مصنوعاتی اطلاق می شود که تحت فشار، دما، ضربات و تنش های بسیار قرار دارند. بنابراین باید میزان استحکام آن ها بالا بوده و در دماهای بالا ظاهر خود را حفظ کنند. مثال:

 – سیلندر و پیستون خوردوها

 – رینگ های آلومینیومی خودروهای اسپرت

 – رادیاتور ها

 – قطعات آلومینیومی

 – ظروف چدنی

 – و . . .

تفاوت آلومینیوم خشک و نرم در چیست؟

تفاوت آلومینیوم خشک و نرم در چیست؟ چه ویژگی هایی این دو را از هم تفکیک می کند؟ دانستن این موضوع چه کمکی به ما می نماید؟ در پاسخ باید بگوییم که تفاوت این دو در میزان ناخالصی آلیاژ آلومینیوم است. هر چقدر آلومینیوم خالص تر باشد، نرم تر بوده و ارزش اقتصادی بیشتری دارد. از شکل ظاهری و کاربرد آلومینیوم ها می توان به سادگی خشک و یا نرم بودن آن را تشخیص داد.

 

 

تفاوت آلومینیوم خشک و نرم در چیست؟

 

با تعاریفی که از آلومینیوم خشک و آلومینیوم نرم ارائه کردیم، می توانیم تفاوت آلومینیوم خشک و نرم را به شکل زیر تعریف کنیم:

– آلومینیوم خشک دارای انعطاف و نرمی کمتری نسبت به آلومینیوم نرم است.

 – ضایعات آلومینیوم نرم از ضایعات آلومینیوم خشک گران تر است.

 – سطح آلومینیوم نرم براق تر از آلومینیوم خشک است.

 – از آلومینیوم خشک برای تولید پیستون، سیلندر، قالب ها و نیز قطعاتی که نیازمند مقاومت در شرایط دما و فشار بالا هستند استفاده می شود، حال آن که از آلومینیوم نرم برای تولید موادی به کار می رود که نیازمند مقاومت بالا نیستند.

امیدواریم با اطلاعاتی که در این مطلب ارائه شد، توانسته باشیم در راستای تشخیص تفاوت آلومینیوم خشک و نرم کمکی هر چند کوچک به شما عزیزان کرده باشیم.

سوالات متداول

تفاوت آلومینیوم خشک و نرم در چیست؟

تفاوت این دو در میزان ناخالصی آلیاژ آلومینیوم است. هر چقدر آلومینیوم خالص تر باشد، نرم تر بوده و ارزش اقتصادی بیشتری دارد. از شکل ظاهری و کاربرد آلومینیوم ها می توان به سادگی خشک و یا نرم بودن آن را تشخیص داد.

ویژگی های آلومینیوم خشک و نرم چیست؟

– آلومینیوم خشک دارای انعطاف و نرمی کمتری نسبت به آلومینیوم نرم است. – ضایعات آلومینیوم نرم از ضایعات آلومینیوم خشک گران تر است. – سطح آلومینیوم نرم براق تر از آلومینیوم خشک است.

برای خرید آلومینیم های خشک و نرم چه کاری باید انجام دهیم؟

برای خرید انواع محصولات آلومینیوم فقط کافیست با شماره تماس ۰۲۱۲۲۹۸۱۰۹۸ شرکت عصر صنعت اشراق تماس گرفته و از مشاوره های خوب کارشناسان فنی مجموعه بهره مند شوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

_____

نظرات مشتریان

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما

دفتر مرکزی

آدرس: تهران، میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان مکران شمالی نبش کوچه گل، پلاک ۱، واحد ۶، طبقه سوم

ارتباط با ما

دفتر غرب:

تهران، کیلومتر ۴ جادۀ قدیم تهران کرج

کارخانه:

تهران، شهرک صنعتی عباس‌آباد

ساعات کار:

شنبه تا چهار شنبه:        8:30 – 17:00

پنج شنبه :                    8:30 – 12:30

تمامی حقوق این سایت برای شرکت عصر صنعت اشراق محفوظ است.

0:00
0:00